LA NOSTRA GERMANA MENUDA. Ainhoa i Cristina

    FITXA TÈCNICA



TÍTOL ORIGINAL: Umimachi Diary (Kamakura Diary)
ANY: 2015 PAÍS: Japó
DIRECCIÓ: Hirokazu Kareeda
GUIÓ: Hirokazu Kareeda
MÚSICA: Yôko Kanno
FOTOGRAFÍA: Mikiya Takimoto
 REPARTIMENT: Haruka Ayase, Masami Nagasawa, Suzu Hirose, Kaho, Ryô Kase, Ryôhei Suzuki, Lily Franky, Shin’ichi Tsutsumi, Jun Fubuki, Kentarô Sakaguchi
PRODUCTOR: GAGA / TV Man Union / Toho Company
PREMIS: 2015: Festival de Cannes: Secció oficial llargmetratges a concurs
2015: Festival de San Sebastià: Premi del Públic
GÈNERE: Drama| Família| Manga. 

Ací tenim el tràiler: 

  

En
les últimes setmanes hem tingut l’oportunitat de veure dues pel·lícules
del director Hirokazu Koreeda, ‘La nostra germana menuda’ i ‘Still
walking’; ens centrarem a fer una comparació entre les dues pel·lícules:
 

Ambdues
pel·lícules tenen una temàtica molt simple, la vida quotidiana d’una
família japonesa. En ‘La nostra germana menuda’ , son 3 germanes que
coneixen la quarta germana per part del pare. Viuen soles a causa del
fet que la seua mare les va abandonar, igual que el seu pare abans. Per
altre costat, en ‘Still walking’ és una reunió familiar a causa de
l’aniversari de la mort del germà major, el pare està ressentit amb el
món i enfadat amb el seu fill perquè no va ser metge com ell, i ara està
en l’atur i casat amb una viuda.
 

Com a missatge final tenen dos punts de vista contraris:En
‘La nostra germana menuda’, deixen a un costat el ressentiment amb el
pare i accepten la filla seua amb la nova mare. Mentre en l’altra
pel·lícula, no accepten del tot al fill de la viuda ni a ella mateixa,
ja que tot el que fa el protagonista a ulls del seu pare està mal.
En
‘Still walking’, a pesar que la família generalment està completa, la
presenten completament desestructurada, arribant a no parlar-se ni
veure’s en anys, a més de guardar-se secrets importants. Per un altre
costat, en ‘La nostra germana menuda’ encara que no hi ha cap figura
paterna o materna, estan més unides, es coneixen bé i connecten
fàcilment entre elles (inclòs amb la nova germana)

Generalment, la
fotografia i els escenaris son brillants, destacant el paisatge rural
japonès, que no sempre es veu ací. A més contrasta el medi rural amb
l’urbà. En ‘Still walking’ els vells de la família viuen en la típica
casa rural, contrastant amb la resta de la família, que viuen en
ciutats. Per un altre costat, en ‘La nostra germana menuda’, les tres
germanes, viuen en una gran casa rural prop de la mar, contrastan encara
més amb la germana menuda, que vivia originalment en un poble més
xicotet.

Publicacions creat 900

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Articles Relacionats

Començar a escriure un terme de cerca al damunt i premeu enter per a la cerca. Premeu ESC per cancel·lar.

Tornar A Dalt